Wat is een Virtueel Assistent (VA)?
Steeds meer ondernemers en managers besteden ondersteunende en routinematige werkzaamheden uit aan een Virtueel Assistent (VA), een persoonlijk assistent die op afstand voor je werkt om de kosten laag te houden.
Een VA is pro-actief, heeft aan een half woord genoeg en biedt ondersteuning op het gebied van dagelijks management, financiën, (online) marketing, statistieken, communicatie, sales en het leveren van producten en diensten.
Hij of zij neemt veel ervaring mee, die opgedaan werd als secretaresse, personal assistant of office manager. Ook steeds meer VA’s specialiseren zich op het gebied van communicatie en/of IT-diensten en zetten hun ervaring op deze manier in.
Andere tijden, andere manieren van werken
De hedendaagse ondernemer vindt veel uitdagingen op zijn pad.
Succesvol ondernemen vereist een volledige focus en snel schakelen met uw klant.
Door voor een VA te kiezen kun je secretariële en administratieve support inzetten, zonder extra personeel aan te nemen met alle rompslomp eromheen. De VA heeft specifieke kennis in huis van de werkzaamheden die jou veel tijd kosten.
Maatwerk
Professioneel
Je kunt erop vertrouwen dat je een professional inhuurt met de juiste competenties en de benodigde expertise. Afspraak is afspraak!
Iemand die ervoor zorgt dat alle puzzelstukken in jouw onderneming op de juiste plek komen te liggen.
Overstijgt de vraag van de opdrachtgever de kennis van de VA dan is er altijd de mogelijkheid je in contact te brengen met een andere VA.
Kostenbesparend
De VA werkt vanuit huis, op een eigen werkplek, met eigen apparatuur en programmatuur. De VA is niet in loondienst, hij/zij is ook zelfstandig ondernemer en sluit met jou een contract om de opdrachtgever/opdrachtnemer-rol goed vast te leggen.
Door het regelmatig bezoeken van workshops en bijeenkomsten houdt de VA de kennis up-to-date binnen het vakgebied. Omdat inzet van een VA vanaf 3 uur per week mogelijk is, is dit al gauw aantrekkelijk voor de ondernemer.
Communicatie
Is het werken met een VA iets voor jou?
Twijfel je nog?
Vul dan hier de checklist “Waar sta ik met mijn bedrijf” in. Door het beantwoorden van een aantal korte vragen stel je vast of de werkdruk opweegt tegen het resultaat dat je nu bereikt en zie je de voordelen van het uitbesteden van een aantal operationele taken.
Of lees deze interessante artikelen in de media:
Overwerkte ondernemer, huur toch een Virtuele Assistent in.
Alles wat je moet weten om aan de slag te gaan met een Virtual Assistant.